عکاسي مواد غذايي چيست؟


عکاسي مواد غذايي شاخه اي از عکاسي تبليغاتي است که قصد دارد ويژگي هاي يک ماده غذايي يا خوراکي را معرفي کند و آن را جذاب جلوه دهد. با اين تعريف مي توانيم قبول کنيم که نوشيدني بسته بندي، کيک و شکلات، غذاي گرم، کنسرو و همه چيز زير مجموعه چنين تعريفي قرار مي گيرد. زيرا شرايط و قوانين نورپردازي خاص مواد غذاي، استفاده از آکسسوار هاي مختلف، فضا سازي و گاها استفاده از مدل انساني مي تواند در مورد تمام آنها انجام بگيرد و شرايط تقريبا شبيه به هم است. مساله‌اي که باعث ايجاد چند مدل شيوه کار مي‌شود چيزي جدا از عکاسي مواد غذايي نيست، بلکه کارفرماها و شرايط متفاوت مشتري است. مي تواند عمده سفارشهاي عکاسي مواد غذايي را به دو دسته تقسيم کند    :


 


 


 


1.     کارفرما هاي بزرگ: مانند کارخانه توليدي يک ماده غذايي يا يک شرکت بازرگاني مواد غذايي


2.     کافه و رستوران ها، هتل ها و مراکز مرتبط با آشپزي ( درصورتي که سفارش آنها عکاسي از غذا باشد نه عکاسي از معماري و ساختمان


 


نکته مثبت استفاده از اصطلاحي مانند “عکاسي از منو کافه و رستوران” اين است که اطلاعات دقيقتري به عکاس منتقل مي کند. اول اينکه موضوع عکاسي غذاي گرم خواهد بود، دوم اينکه کار بايد در لوکيشن رستوران انجام بگيرد. مورد دوم بسيار مهم است و تفاوت هاي زيادي را در روند کار ايجاد مي کند. مهترين اتفاقي که در اين نوع پروژه ها رخ مي‌دهد نياز به حمل و نقل براي عکاس است که خود داراي هزينه است. دوم اينکه بي شک عکاس تبليغاتي نمي تواند تمام تجهيزات استوديو خود را به رستوران حمل کند، در نتيجه عکاس چند عدد تجهيزات نوري و وسايل مهم را مشخصا براي عکاسي غذا روي ميز رستوران حمل خواهد کرد، بقيه کار بايد با استفاده از امکانات محيط و توانايي حل مساله عکاس انجام شود. همچنين صاحب رستوران نبايد انتظار داشته باشد نتيجه عکاسي شبيه به عکس کاتالوگ معروفترين کارخانه سوسيس و کالباس کشور باشد، زيرا آن عکس داخل استوديو و با صرف زمان بيشتر و استفاده تجهيزات بيشتري گرفته شده است. روي ديگر ماجرا اين هست که معمولا در انجام چنين سفارشي تهيه غذا، تزيين آن و تهيه ظرف و اکسسوري بر عهده رستوران و سفارش دهنده است، زيرا در بسياري از موارد آنها اصرار دارند که هويت خود را معرفي کنند پس بهترين تصميم همين است که از اکسسوري هاي خود کارفرما استفاده شود. همچنين عکاس امکان حمل و نقل تمام اکسسوري هاي دکوراتيو خود را نخواد داشت.


در نوع ديگر سفارش عکاسي مواد غذايي، زماني که يک کارخانه ماکاروني، يک تاجر قهوه يا توليدي لبنيات گسترده به يک استوديو عکاسي سفارش عکاسي مي دهد، محصول خود را ارسال کرده و با در نظر گرفتن زمان مشخص انتظار دريافت عکس از آن محصول را دارد. در اين نوع سفارش شرايط بر خلاف عکاسي در يک رستوران يا آموزشگاه آشپزي است. عکاس وقت بيشتري دارد، عکاس تمام تجهيزات ريز و درشت را در دسترس خود دارد. اما همچين وظيفه ساختن يک غذاي اشتها آور و تهيه اکسسوري ها و دکورها نيز بر عهده عکاس خواهد بود. در چنين شرايطي عکاس هاي درجه يک تبليغاتي يک نيروي متخصص در زمينه تزيين و گارنيش غذا به همراه خواهند داشت تا بهترين نتيجه را به دست بياورند.


براي مطالعه مقاله کامل در مورد عکاسي مواد غذايي به اين لينک مراجعه کنيد:


https://dadgarphoto.com/foodphotography/


 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

درمان بيماري بواسير ايمان بياوريم به آغاز فصل سرد Ryan Diane آکادمي 2080 لوکس باکس معارج Barbara Amy Heather